fredag 1 september 2017

Bokhösten 2017- vuxenböckerna

Idag är det den första september och nu måste vi väl ändå få säga att hösten är här? Jag tänkte att det är dags att prata om kulturhösten 2017 och vi börjar med böckerna jag ser fram emot i höst.Det kommer som vanligt en STOR andel böcker så här på hösten. Jag längtar enormt mycket till alla kvällar och helger då jag ska krypa upp i soffan och bara mysa med en bok och en kopp te. Visst det kommer bli en hel del kulturevenemang också kvällstid men en ambition är att vara mer hemma och läsa i höst för jag behöver lite lugnare tempo i livet. Vilken tur då att det kommer finnas böcker för mig att läsa. Dessa har jag spanat in och skrivit upp på önskelistan inför hösten. Vad är du sugen på att läsa i höst?

Lind & Co, Piratförlaget och Etta förlag
Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt av Gail Honeyman
Stanna hos mig av Ayòbámi Adébáyò
Separationen av Katie Kitamura
Albert Bonniers Förlag
Swing time av Zadie Smith
Samtal med vänner av Sally Rooney (denna bok fick jag ett förhandsexemplar på och läste den i somras. Jag återkommer med en recension men kan redan nu säga att det var en intressant debut som fan av serien Girls kommer att gilla.)
Den underjordiska järnvägen av Colson Whitehead
Den svavelgula himlen av Kjell Westö
Världen utan dig av Jill Santopolo
Solidärer av Anna Jörgensdotter
Ordfront
Nej är inte nog av Naomi Klein
Hopp av Rebecca Solnit
Wahlström & Widstrand
Det var vi av Golnaz Hashemzadeh Bonde
Den nya dagen gryr- Karin Boyes författarliv av Johan Svedjedal
Våldets historia av Édourad Loius
Barnvagnsblues av Ester Roxberg
HarperCollins Nordic
När äventyret väntar av Sofia Fritzon
Storstadskärlek av Lina Forss
Natur & Kultur
En dag ska jag bygga ett slott av pengar av Evin Ahmad
När reglerna slutat gälla av Ariel Levy
Exist väst av Moshin Hamid
Atlas Bokförlag och Förlaget
Bibliotek av Ali Smith
Vad heter ångest på spanska? av Michaela von Kügelgen
Norstedts
Tjockdrottningen av Moa Herngren
Prylbanta av Elisabeth Byström och Joha Ernfors
Kulturkoftor av Celia B. Dackenberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.