fredag 4 november 2016

Utlottning: Skuggsommar av Mia Öström

Bilden har jag lånat från lillapiratforlaget.se
Sommaren har vi lämnat bakom oss men att läsa lite småläskiga böcker passar perfekt så här i höstmörkret. Mia Öström har skrivit en bok om ett varmt sommarlov, ett hopptorn och två mystiska tvillingar. Boken heter Skuggsommar och du har nu möjlighet att vinna ett exemplar av den.

Det enda du behöver göra för att vara med och tävla om ditt eget exemplar av denna bok är att lämna en kommentar till detta inlägg där du skriver att du vill vara med och tävla, ange en mejladress jag kan nå dig på om du vinner och ge ett boktips på en bok du läst i år och tyckt om.

Tävlingen avslutas om en vecka och en vinnare dras efter kl 20.00 fredagen den 11 november. Lycka till!

6 kommentarer:

  1. Jag vill vara med och tävla! Idag får mitt boktips bli Dumplin´ av Julie Murphy. Det är en charmig och rolig berättelse om att acceptera sig själv. Mig når du på sara.m.martelius@gmail.com
    Trevlig helg! Hälsar Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen en fin bok och som du säger både charmig och rolig.

      En bra bok att tipsa om och det lönade sig för du har vunnit utlottningen! Jag har mejlat dig.

      Radera
  2. Jag vill vara med i utlottningen! Jag kan tipsa om Att vara jag av Anna Höglund. En underbar bok om Rosa, en tonåring med mycket funderingar. Hon tänker på kompisar, killar, puberteten, vad det innebär att vara tjej. Till texten finns fantastiska illustrationer, ibland surrealistiska, ibland verklighetstrogna. I boken finns också Rosas egna serie som hon ritar - som en ung Liv Strömquist. Älskar Anna Höglunds böcker, som med sina texter och bilder får en att vilja både skratta och gråta. Mejla mig på attlevaloppan(alfakrull)gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte hemskt mycket om den boken när jag läste den. Som Det andra könet 2.0.
      Tack för att du var med och tävlade. Tyvärr vann du inte den här gången, men du hade tur i en annan av utlottningarna ;-)

      Radera
  3. Jag vill också vara med och tävla. Jag vill tipsa om Som stjärnor i natten av Jennifer Niven som jag läste i våras. Tårarna flödade när jag läste den.

    Du kan nå mig på
    bokmamma@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fullkomligt älskade den boken och är så pepp på att läsa hennes nya bok Holdning up the universe.

      Tack för att du var med och tävlade. Tyvärr vann du inte den här gången.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.