lördag 5 december 2015

Lucka 4: Graffiti vid Snösätragränd

Under våren åkte jag till ett gammalt industriområde i Rågsved, söder om Stockholm, för att beskåda supercoola målningar på de gamla väggarna. Som en av de största graffitiutställningarna är Snösätragränd en utomhusateljé för både svenska och internationella graffitikonstnärer. Det som visades där tog andan ur mig. Det var målningar som jag kunde stå och titta på hur länge som helst, jag åkte tillbaka flera gånger för att få se dem live igen. I och med att det är en ständigt pågående utställning kunde jag inte räkna med att det skulle vara samma målningar som förra gången. Saker målas över och nya verk tillkommer. Jag trodde att det bara var under våren och sommaren men nu visar det sig att det hela har fortsatt och det pågår fortfarande, så nu bara måste jag åka tillbaka och se vad som visas där nu. Här kommer några av alla bilder jag tog när jag var där i våras och somras.

Och för er som inte kan åka till Stockholm bara sådär, er rekommenderar jag att följa Instagram-kontot och #snösätra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.