onsdag 25 mars 2015

Pocketfest hos Massolit och så bloggvinnarna

Bilderna är tagna av och tillhör mig, Sincerely Johanna




Den 11 mars hade Massolit förlag sin pocketfest. Uppe på förlagets kotor hade det dukats upp med gott att mumsa på, en drös trevliga bloggare och förlagspersoner var på plats och så fanns det en temporär liten bokhandel där det gick att fynda böcker. Jag fick i mig på tok för mycket socker under kvällen, träffade på flera bekanta bloggare (varav några jag inte träffar live så ofta), fyndade två böcker. Den ena boken är för er som följer mig på Instagram perfekt för mig då den handlar om naglar och olika mönster för nagellacksmålande. Och den andra boken handlade om papper på alla möjliga vis, väldigt inspirerande. Jag fick hela kvällen hålla mig från att smyga runt på kontoret och suktande dra fingrarna över alla bokryggar, som alltid när jag får hälsa på på ett förlagskontor.

Vi fick även en titt på kommande utgivning hos Massolit och Ponto Pocket, både nu i vår och så en förhandstitt på höstens utgivning. Jag tyckte att det var väldigt trevligt under kvällen och det kändes avslappnat och mysigt. Det var även skoj att det var så många bloggare på plats och speciellt de långväga ditresta kvällen till ära. Kan ha att göra med följande punkt :-)
Under kvällen fick vi även veta vilka som vann Massolit Book Blog Awards i de tre kategorierna. Och vinnarna känner ni säkert redan till men här kommer de igen med juryns motivering. Grattis till er!

Vinnaren av Årets bokblogg är: Kulturkollo
Juryns motivering:
Roliga teman och ett brett perspektiv på både böcker och andra kulturyttringar. Att det är flera olika bloggare skapar berikande variation i språk och utgångspunkter.

Vinnaren av årets nischade bokblogg är: Feministbiblioteket
Juryns motivering:
Engagerad, viktig och stark i sin ståndpunkt och drivkraft. Feminismen löper likt en röd tråd genom inläggen.

Vinnaren av årets bokbloggsinlägg är: Kulturkollo med inlägget "Chicklit inget att skämmas för"
Juryns motivering:
Viktigt och intressant problematiserande av en hånad genre som tar upp och diskuterar hur det kommer sig att kvinnliga författare många gånger placeras i den bespottade chicklit-genren enbart på grund av kön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.