torsdag 19 februari 2015

Bokrean 2015

 
Den 25 februari kör årets bokrea igång. Men redan nu går det att förhandsbeställa hos nätbokhandlarna. Jag är inne nästan varje dag och lägger till och plockar bort titlar i mina varukorgar. Ska jag förköpa mig i början eller slutet av rean? Det är den stora frågan. Jag måste ändå säga att det känns som många bra titlar och mycket som lockar. Samtidigt funderar jag på hur roligt det är att ha gett ut sin bok sent i höstas och nu vara med på bokrean. Jag förstår dock att dessa titlar fungerar som indragare till rean och får oss att köpa dem och några till från tidigare utgivningsomgångar. I veckan gick Förläggareföreningen ut med följande information som de i sin tur fått från Bokrondellen om antalet titlar på årets bokrea: 
Totalt: 3 717
Svensk skönlitteratur: 255
Utländsk skönlitteratur i översättning till svenska: 291
Deckare och thrillers: 466
Barn och ungdomsböcker – skönlitteratur: 675
Barn och ungdomsböcker – facklitteratur: 107
Kokböcker: 236
Jag har några tips på böcker jag vill puffa lite extra för (böckerna finns antingen hos Adlibris eller Bokus, klicka på titeln för att komma till aktuell bokhandel:
 Vad är du sugen på från bokrean i år?

4 kommentarer:

  1. Jag har inte hunnit titta på rean så jag har ingen aning. Ser fram emot att se vad du köpte sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att visa dem när de kommit hem till mig sen :-)

      Radera
  2. Min plan är att inte köpa något alls och blir det något köpt så blir det ett spontanköp i bokhandeln. Av någon anledning är det ju lätt hänt att få med sig en bok hem när man väl besöker rean! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förhandsbeställt på nätet och väntar nu på rea på rean i fysisk butik :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.