söndag 7 december 2014

Spoken word på Dramaten

Imorgon kväll är det Spoken wordDramaten. Det börjar bli en tradition att Dramaten har sådan här kvällar och varje gång blir det en större scen och denna gång deras största, Stora scenen. Det är tack vare att jag är stammis på Dramaten som jag kom i kontakt med spoken word. Det är en fantastik konstform och som kan fånga en otroligt stor publik. Det är inte som "vanlig lyrik", jag finner den som en kombination mellan musik (utan några instrument) och lyrik. Det gör att jag som tror mig vara för dum för att förstå lyrik kan ta det till mig. Framför allt nu när konstformen förenas med nationalscenen och dess trogna publik kan denna konstform även breddas till fler generationer, samhällsklasser, etniciteter och kön. Dessvärre är kvällen utsåld (sedan länge) men misströsta inte för ni som inte bor i Stockholm eller lyckades få en biljett kommer kunna se kvällen live på Dramatens hemsida.

Det är en fullspäckad kväll men många av mina favoriter som kommer att delta. Bland annat kommer ni kunna lyssna på Rojda Sekersöz, My Vingren, Tiffany Kronlöf, Emma Broomé,Timbuktu och Eric Stern. En perfekt uppladdning inför kvällen är att lyssna på Dramatens podd om just spoken word. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.