tisdag 9 december 2014

Nyårskyssen

I september kom den tredje och sista boken i Boonsboro-trilogin av Nora Roberts. Den heter Nyårskyssen och handlar om tredje brodern Ryder och väninnan till kvinnorna i de två första böckerna, hon heter Hope. Nyårskyssen handlar om just Ryder och Hope och hur de som inte tål varandra ändå kysser varandra på nyårsafton och sedan får vi följa dem i deras vånda angående denna kyss. Förutom dem får vi återse Ryders bröder Beckett (och hans tjej Clare) och Owen (och hans tjej Avery). Icke att förglömma handlar det mycket om spöket på värdshuset som bröderna rustar upp tillsammans med sin mamma. Och just den här spökhistorien blev det för mycket av i den här boken och jag skummade de passagerna för jag har blivit mätt på Roberts spökinslag i böcker.

Jag gillade verkligen Värdshuset och även Pojkvännen och blev riktigt besviken att Nyårskyssen inte höll lika bra som de två andra böckerna. Det är en helt okej bok men jag hade nog för höga förväntningar. Det som jag har tyckt om genom hela serien är rustandet av värdshuset, det har varit en fröjd för mig som inredningsintresserad att få följa en helrenovering. Vänskapen mellan Clare, Hope och Avery har också varit fin, likaså sammanhållning mellan bröderna Montgomery. Det är skoj att vi får återse de andra bröderna och deras flickvänner i de olika böckerna och det blev ett fint avslut på serien i slutet av Nyårskyssen. Böckerna är fristående så ni behöver inte läsa dem alla eller i den följd de är utgivna. Just den här typen av Nora Roberts-bok, den med övernaturliga inslag har jag nu ledsnat på men som tur är är detta en produktiv författare så det finns massor annat av henne att läsa.

2 kommentarer:

  1. Blev besviken på denna. Ser fram emot en ny serie av Roberts, eller så kan jag läsa om någon gammal, det finns som sagt en del att välja mellan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev också besviken. Men det finns mycket annat av henne och två böcker av henne utgivna på Harlequin nu i höst är på väg hem till mig.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.