måndag 10 november 2014

Vill ha inspiration

I helgen har jag slukat en hel hög inredningsmagasin. Jag prenumererar på ELLE Decoration, Sköna hem och Plaza Interiör. Jag hade några nummer på hög som jag inte hunnit läsa och vilken inredningsorgie det blev. Nu är jag sugen på ännu mer inspiration, främst när det gäller origami/papper och tips på fina saker att inreda mitt hem med. Så jag började att söka runt på nätbokhandlarna och riva ut boktips som fanns med i inredningstidningarna. Här kommer några böcker som jag är väldigt sugen på och som tomten gärna får komma med:
  
Bilderna har jag lånat från adlibris.se
Hej! Kreativa hem av Christina Breeze le Guellaff och Moa Samuelsson och ges ut på Printz Fakta. I boken får vi träffa allt ifrån ifrån designers, inredare, konstnärer och andra personer som är kreativa. Vi får både se och läsa om hem där stilen är personlig, härligt kreativ och inspirerande. Den verkar vara väldigt inspirerande och det är precis vad jag är ute efter.

En sak som verkar vara mycket trendigt just nu är papper och papper i inredningssammanhang. Därför borde boken I love paper av Fideli Sundqvist råda bot på mitt papperssug. Förhoppningsvis kan den inspirera mig att själv skapa något fint i papper till mitt hem. Boken ges ut av Natur & Kultur.

Den bok som har dykt upp massor med gånger i inredningstidningarna och de instagramkonton med inredningsfokus som jag följer är Fine little day av Elisabeth Dunker. Den handlar om återbruk, heminredning och inspiration och står högt högt på önskelistan. Även denna ges ut av Natur & Kultur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.