måndag 19 maj 2014

DebutBar på Södra Teatern

För en vecka sedan var det dags för vårens upplaga av DebutBar. Den här gången var vi inte på Debaser Medis som det brukar utan vi var på Södra Teatern. Jag sörjer ju fortfarande att Release Me inte längre är vad det en gång var. Däremot gläds jag åt DebutBar Här har du en drös författare, debutanter dessutom, som samsas på scen. Det kan vara kring teman som finns gemensamt i deras böcker eller andra konstellationer. Ibland känns dessa relevanta och ibland mer krystade. Men jag gillar det här att det är flera på scen samtidigt, att alla läser ur sina böcker och att det är en bra moderator (den här gången i form av Hedvig Weibull). Den här kvällen var det 10 författare på plats. De delades in i heat om 3, 4 och 3st med en kvarts paus emellan. Då det minglades, köptes böcker och pratades. Följande författare var med:
Jag blev som vanligt väldigt sugen på att läsa böckerna det pratades om. Inte minst Hamnen, Under all denna vinter, Det finns ingenting att vara rädd för och Araben. Det är den stora behållningen med författarsamtal tycker jag, och allra helst när de läser ur sina verk. Nu längtar jag redan till höstens upplaga. Heja Medborgarplatsens bibliotek som ordnar dessa kvällar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.