söndag 4 maj 2014

Dag 03 – Din favoritserie

Jag är inte förtjust i serier när det gäller böcker. Jag tycker att det räcker gott och väl med en bok. Vanligtvis är bok två svagast för det är bara en uppladdning till trean (om det är en trilogi vi pratar om) och jag brukar oftast känna vid trean jaha var det bara det här. Men nu behöver jag välja ut en favoritserie och då faller valet på Jenny Hans trilogi om Belly och bröderna Fischer (Jeremiah och Conrad)- Sommaren jag blev vacker, Ingen sommar utan dig och Sommar för evigt. Det är amerikansk sommar, ung kärlek och att hitta sig själv som är centrala teman. 

2 kommentarer:

  1. Och i just den här serien är tvåan faktiskt min favorit! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog ta och läsa om serien för jag minns inte så mycket från tvåan :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.