måndag 21 april 2014

Göteborg -> Röhsska museet och Konstmuseet

Veckan innan påsk var jag nere i Göteborg och hälsade på Linda. På fredagen åkte jag in till stan för att möta upp en annan kompis, Lina. Vi var lite kulturella innan fikan på mysigt konditori. Först gick vi till Röhsska museet. Där visade de Fashion Figures. Otroligt vackra och stiliga akvareller av Mats Gustafson. Jag ville ha typ alla verk hemma på mina väggar och sörjer så att de inte hade några posters med hans motiv till salu i butiken. Mode och konst i en underbar sammansmältning. pågår till den 4 maj så skynda er och gå och titta. När vi ändå hade löst inträde och gärna såg något mer traskade vi de få meter som är mellan Röhsska och Göteborgs Konstmuseum. Det fina i kråksången är att har du löst inträde till något av dessa två museer får du ett årskort och kan resten av året gå gratis. Kulturtanten och kulturkonsumenten i mig hoppade högt. Konstmuseet är väldigt stort och rymmer massor med vacker konst. Vi nöjde oss med att se fotoutställningen Mellan verkligheter och att gå ett snabbt varv uppe bland samlingarna. För att sedan förkovra oss i museishopen där det var bokrea. Jodå det går att vara kulturtant även i Göteborg, who knew :-)
Samtliga bilder är tagna av och tillhör mig, Sincerely Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.