lördag 24 augusti 2013

Världens längsta bokbord 2013

Förra söndagen begav jag mig av in till Drottninggatan i centrala Stockholm men en tom tygkasse. Väl inne i stan mötte jag upp familjen men vi skildes åt nästan direkt för jag håller ett helt annat tempo än mamma och lillasyster speciellt när det gäller att skanna av mängder med böcker. Och det var precis vad jag skulle göra, för målet för dagen var Världens längsta bokbord. I och med att jag redan har massor med olästa böcker, har en stressig höst och inte behöver mer böcker som pockar på uppmärksamhet och dessutom ska flytta var köp av böcker inte planen. Jag skulle bara titta lite intalade jag mig själv. Hahaha, det där fungerar ju aldrig. Inte heller denna gång. Solen gassade och jag kryssade mellan borden längst stadens folktätaste gator. Halvvägs upp på gatan möttes familjen upp för matpaus och efter det med förnyad energi började också handlandet. När jag väl kommer igång måste någon sedan tvinga bort mig för att jag inte ska förköpa mig. Vad blev det då undrar säkert ni. Jo det blev följande:
Bilden är tagen av och tillhör mig, Sincerely Johanna
Sista sommaren med dig av Ann Brashares
Överenskommelser av Simona Ahrnstedt
Hon är inte jag av Golnaz Hashemzadeh
Ingen annan är som du av Ann-Helén Laestadius
Jag går dit du går av Nina LaCour
Solviken av Annika Estassy
Parmiddag av Josefin Ahlström

De två översta böckerna har jag redan läst men då lånade jag dem på biblioteket och jag vill ha dem så jag kan läsa i dem när jag vill. Hon är inte jag blev jag sugen på att läsa efter författarsamtalet som författaren höll med Dina Nayeri i våras. Ingen annan är som du skrev Bokmal73 om och jag blev intresserad av den. Anna på bloggen Sagan om sagorna skrev om Jag går dit du går och lockade mig. Solviken hjälpte Boktjuven mig att få upp ögonen för. Parmiddag finns med på min höstönskelista men då som pocket, nu fick jag den dock i inbundet, inte få skam. God utdelning måste jag säga. Blev väldigt glad för det fina bokmärket som Myrorna skickade med som Jonna bloggade om för ett tag sedan. Om ni vill läsa hur det var förra året jag var på bokbordet kan ni göra det här, länk.

2 kommentarer:

  1. Men hallå stopp! Du får väl inte läsa mer än två böcker till i år? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag nåt målet kommer jag att öka på målet men har inte bestämt till vad. Förslag?

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.