söndag 6 januari 2013

Sista semesterdagen

Imorgon är min två veckor långa semester slut och det är dags att återgå till arbetet. Men innan dess tar jag det lugnt och läser lite tidning. Det här är en ny bekantskap för mig, tidningen Skriva. Jag gav bort den till en kompis vid jul och sen blev jag sugen på ett eget ex. I år skulle jag vilja skriva mer och då borde den här tidningen kunna bidra med lite inspiration, eller? Någon mer som har läst den?

Sen väntar jag på nästa skrivkurs-tillfälle med Lisa och Johanna för deras kurs vill jag verkligen gå. 

12 kommentarer:

  1. Jag hade gärna börjat skriva men disciplinen finns inte riktigt för det. Jag kan sitta i 7 timmar och teckna på samma bild, eller spendera 14 timmar på att virka en halsduk - det är inga problem! Men så fort jag sätter mig och försöker skriva blir jag alldeles för rastlös :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har massor med idéer i huvudet men likt dig för rastlöst när jag väl ska sätta mig ner och skriva ner dem.

      Radera
  2. Kul! Det kommer säkert någon i vår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det för jag har hört så mycket gott om deras kurs :-)

      Radera
  3. Jag är prenummerant på Skriva, gillar tidningen, men har inte kommit igenom hela senaste numret som jag hade tänkt att jag skulle göra under julledigheten; men får läsa den på tåget till och från jobbet istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig pendlarläsning och så har du en fin anteckningsbok du kan skriva i också :-)

      Radera
  4. Sista semesterdagen, suck! Vi får hoppas att det nya året bjuder på roliga saker på jobbet!

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt! Jag har prenumererat på Skriva fram tills för ett par månader sen. Jag gillar verkligen att tidningen finns, och att den riktar sig till den som vill skriva, ibland har jag dock blivit lite besviken på innehållet och tyckt att det inte ger jättemycket. Det kanske beror på vad man är ute efter. Inför varje nummer har de en novelltävling, och det vinnande bidraget publiceras alltid i tidningen, vilket är ett sjukt roligt initiativ! Det uppmuntrar ju många till att skriva själva och att sedan bli läst av väldigt många. Förvånande nog gillar jag också annonserna i Skriva - det är alltid relevant annonsering vilket gör att jag aldrig stör mig på reklam. Sen är den alltid väldigt snyggt utformad med bilder, färger och liknande. Så ja, det finns bra även om den enligt kunde bli lite bättre också. Jag tror jag hade sett lite mer reflektioner över litteraturen i olika genrer, ungefär som jag kan se på bokbloggar. Nu blev jag rörig kände jag men jag tycker du ska prova läsa tidningen ett par nummer och se om den passar för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så glad för jag hittade den på biblioteket så jag tänkte låna några äldre nummer och se om de faller mig i smaken. Tack för din kommentar som inte alls var rörig :-)

      Radera
  6. Jättetrevlig tidning, började prenumerera efter bokmässan!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar fortfarande på om jag ska ta en prenumeration eller inte :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.