måndag 14 januari 2013

Berwaldhallen

I fredags var jag på konsert i Berwaldhallen. Det var Britten och Berlioz som stod på schemat. Det var en helt fantastisk kväll med vacker musik som gick rakt in i själen. Jag älskar klassisk musik (mamma spelade Vivaldi för mig när jag låg i magen) men går för sällan och lyssnar på det. Tack vare konceptet Club Berwald kommer jag dock iväg med jämna mellanrum. Vill ni lyssna på hur det lät i fredags går det bra här:
Lyssna: P2 Live klassiskt : Konsert med Sveriges Radios Symfoniorkester 20130111 19:30

2 kommentarer:

  1. Samma här, blir aldrig av att jag går på klassiska konserter, men de få gånger de händer är det ofta fantastiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något med att lyssna live på en orkester som är svårslaget.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.