lördag 22 december 2012

Äntligen utläst

Jag blundar och önskar mig något (inbunden)
Bilden har jag låna från bokus.se
Sedan jag hoppade på Augustpris-utmaningen i mitten på oktober har jag kämpat med att läsa ut Jag blundar och önskar mig något av Moa-Lina Croall. Men under förra veckans bokbloggsjerka så läste jag äntligen ut den.Det som snabbt gick att konstatera var att det här inte var en bok i min smak. Jag var för långt ifrån att kunna vara 10-12 år igen och kunna känna igen mig i huvudrollen Lisa.
Boken handlar om Lisa och hur hon tampas med saker som vänskap, att passa in, kärlek och risken att förlora något/någon hon håller av. Även om om boken inte föll mig i smaken så är jag övertygad om att barn/unga i mellanstadieålder förslagsvis skulle älska den. För den tar verkligen upp ämnen som jag minns var aktuella då när jag började resan mot att komma på vem jag var och speciellt i förhållande till andra i min närhet, familjen, klassen och kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.