onsdag 24 oktober 2012

Utmaning-läsa Augustnomineringarna

Jonna Lindberg har utmanat mig (och alla andra som vill med för den delen) att läsa alla de sex böcker som är nominerade till Augustpriset i kategorin Barn och ungdom. Jag som för tillfället har svårt att genomföra de utmaningar jag har sagt ja till valde ändå att hänga på. Vi ska alltså läsa de sex böcker som är nominerade innan vinnaren utses den 26 november. En månad kvar! Jag hade Only väg is upp hemma sedan ungdomsboksfrukosten. De andra böckerna har jag lånat och reserverat på biblioteket.Jag kände att det här var kategorin för mig, jag skulle aldrig hinna läsa de som är nominerade i Skönlitteratur eller Fackbok på en månad. Mest sugen där är jag i övrig på Johannes Anyuru och hand bok En storm kom till paradiset.

Är det någon mer som tänkt läsa de nominerade (valfri kategori eller lite från fler kategorier) innan vinnaren tillkännages?

4 kommentarer:

  1. Jag! Inom barn&ungdom också. Jag har reserverat alla på bibblan men vet inte hur många jag hinner få innan tiden har gått ut. Jag väljer nog att köpa någon. Vad tyckte du om "The only väg.."? Jag hörde att den är lite orealistisk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läste den än. Men snart så, så håll utkik på bloggen. Jag har hört att huvudpersonen ska vara störigt naiv.

      Radera
  2. Oj, det skulle jag aldrig hinna. Alldeles för många böcker som pockar på uppmärksamheten redan och verkligen vill bli lästa 2012.
    Men heja dig! Hoppas de är bra allihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja det finns många böcker här med som vill bli lästa. Men de får vänta lite till :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.