söndag 7 oktober 2012

Bokbloggsjerka 5-8 oktober

I veckans bokbloggsjerka vill Annika veta:  

Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?

Jag läser mycket facklitteratur i och med att jag pluggar på halvtid vid sidan av arbetet. Ska ta en masterexamen i etnologi och kurslitteraturen är väl facklitteratur? Men förutom det blir det lite annat läst mellan varven. Jag var i en period en storläsare av självhjälpsböcker (det har jag dock slutat med nu), jag gillar kokböcker och kost/design/modeböcker. Det är de stora inbundna böckerna som väger ton när det ska flyttas men också de jag är mest rädd om. Just i höst blir det åtminstone två böcker i facklitteraturgenren då jag läser en biografi och en reportagebok om valet 2008 i min Tre på tre-utmaning.

14 kommentarer:

  1. Modeböcker är kul! Blir lite sällan för mig, kanske för att jag inte vet vad jag ska läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tipsa om Svenska modebibeln av Karina Ericsson Wärn om du vill läsa en bra och lärorik modebok.

      Radera
  2. Har också haft en intensiv självhjälpsbok-period :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit. Till slut blev jag lite mätt på självhjälpsböcker. Hur känner du?

      Radera
  3. Utbildning är nog det enda som kan få mig att läsa "riktiga" fackböcker, och med det menar jag alltså tråkiga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skillnad på fackböcker och fackböcker :-)

      Radera
  4. Spännande med en master i etnologi! Jag läste etnologi I för lite mer än ett år sedan, kan absolut tänka mig att läsa en till termin någon gång framöver. Väldigt intressant ämne :)

    SvaraRadera
  5. Spännande med studier:-) Jag läser mest fackböcker till jobbet och det är spännande grejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att kunna förena nytta med nöje är ju jättebra.

      Radera
  6. Modeböcker är jag dålig på att läsa; men det är säkert inspirerande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som gillar mode väldigt mycket speciellt modehistoria älskar lyxiga modeböcker.

      Radera
  7. Jag har också slutat med självhjälps-böcker. Det är kört liksom. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jo precis så är det för mig med :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.