lördag 4 augusti 2012

Vilken är den bästa ungdomsboken?

Bilden har jag lånat från npr.org
Jag såg både hos Unga böcker och unga vuxna att den amerikanska radiostationen NPR har en omröstning på vilken den bästa ungdomsboken är. Det finns 235st titlar att välja mellan och varje person ska rösta på 10st titlar. Det är bara engelska titlar med på listan. Som tur är fanns både Jellicoe Road och The Fault in Our Stars med på listan och de fick givetvis min röst. Klicka här om du också vill vara med och rösta.

2 kommentarer:

  1. Svar: Det gör man precis som man vill :] Jag har inte sett några särskilda regler för det, har själv valt att ha med även böcker jag inte läst än.

    SvaraRadera
  2. tubersum: då tänker jag köra den utmaningen under hösten. men kommer bli många böcker jag inte läst då det nästan bara står sådana i bokhyllan just nu.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.