måndag 26 september 2011

Helgen 1.0

Min syster var som sagt och hälsade på mig i helgen. Och som vanligt var det hur mysigt som helst och tiden gick på tok för fort. Tur för oss ska jag åka och hälsa på henne nästa helg. Vi hade gjort upp en mängd olika planer för helgen men det blir inte alltid som planerat. Till exempel var kön in till Vintagemässan Strand så ohyggligt lång att vi struntade i det. Dessutom är secondhand och vintage onödigt dyrt i Stockholm. Istället blev det till att gå i affärer som inte finns på den ort som min syster bor på och vi fick både en fin utdelning under helgen. Så klart noga övervägda och nödvändiga inköp gjordes. Istället för att stressa som skållade råttor valde vi bort de museibesök som var inplanerade och tog en härlig promenad i stan i solen istället och avlutade med en mysig fika. Vad vi dock gjorde som vi även bestämt innan var att gå på teater. Jag hade vunnit biljetter till Guds lille narr Boulevardteatern. Min syster älskar teater både att spela själv och att titta på så det var extra kul att kunna ta med henne.
Bilden har jag lånat från boulevardteatern.se
Det blev ingen bokmässa för min del i år (även om jag tagit del av diverse förlag, bokbloggar och privatpersoner uppdateringar från mässan via Facebook). Jag kunde dock fynda lite böcker ändå, nämligen på Hötorget där det är loppis varje söndag. Två fina pocketböcker fick följa med hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.