onsdag 7 september 2011

Bibliotekskramare

Jag fullkomligt älskar bibliotek. Det har jag gjort sedan jag var liten. Jag har lånat och läst mängder med böcker från bibliotek i mina dagar. Idag på väg hem från jobbet skulle jag bara svänga förbi mitt bibliotek och lämna tillbaka lite skivor och några böcker. Med tanke på mina överfulla bokhyllor här hemma skulle jag inte låna med mig något hem. Jag botaniserade till en början lite bland skivorna (där Robyns Body Talk 1,2 och 3 lånades), sen skulle jag bara ta en lov och se om Johanna Lindbäcks nya Välkommen hem hade kommit in (det är nu allt ändras). Den fanns inte inne så jag frågade en bibliotekarie vid disken om de hade köpt in den än (den är på väg så nu står jag i kö). Vi började sen prata om det här med ungdomsböcker och att de även funkar för oss vuxna. Efter en stund frågade jag om hon hade några bra boktips. Vips så gick vi runt bland alla härliga böcker på Barn- och ungdomsavdelningen och botaniserade och jag fick en allt mer växande hög med boktips. Det blev till slut en full kasse med böcker som jag lämnade biblioteket med. Min främsta boktipsare Johanna Lindbäck (på Bokhora) när det gäller ungdomsböcker har fått hår konkurrens av duktiga och trevliga Malin. Det bästa med min nya resväg till jobbet är att det finns massor med lästid att utnyttja, dessutom är kvällar och helger bäddade för läsning. Malin och hennes duktiga medarbetare hjälper oss inte bara att hitta böcker på själva biblioteket, de bloggar om det också, på KarmaKult. Hurra för bibliotek och läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.