tisdag 17 november 2009

Beslut

I mars är jag färdig med min kandidatexamen. Det ska bli otroligt skönt samtidigt som jag är livrädd. Nu börjar något annat och jag har ingen kontroll över det. Många val att göra. Det känns som ett gyllene tillfälle att släppa vissa saker (personer) och gå vidare. Göra ett avslut på det gamla, släppa den gamla Johanna och börja ett nytt liv. Men vad ska jag göra nu?

Jobba? Ser mörkt ut på arbetsmarknaden.
Plugga vidare? Kollar runt på lite masterutbildningar.
Som sagt mycket att ta in. Min hjärna går på högvarv och jag är helt slut.

Att följa det enda råd jag får vart jag än vänder mig känns inte aktuellt: Ta det lugnt Johanna, slappna av och fokusera här och nu. Det är mycket som behöver ordnas och förberedas och jag är van att behöva ta hand om mig själv och vem ska hjälpa mig om jag inte gör det själv. Nej nu tar jag och återgår till hemtentan och att hosta sönder revbenen (förkyld så klart mitt i stressen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.